Followers

Friday, August 27, 2010

my 1st Ramadhan as a wife

pejam celik.. pejam celik tggl setgh bulan je lagi n berpuasa.. cepat masa berlalu.. alhamdulillah thn ni aku berpuasa dengan status seorg isteri. perasaan sgt seronok dan bahagia. sgt bersyukur sebab dapat pegang puasa bersama suami tercinta. sempat juga balik bertemu n berpuasa bersama keluarga mertua.

Ramadhan tahun ni sgt berbeza.. aku x segagah dlu.. selalu je penat n mengah2.. maklumlah badan dh semakin berat. anak semakin membesar. Alhamdulillah dalam kepenatan tu, cme sehari je rs cam dh x tahan n nk berbuka.. tp x sampai berbuka.. baby dlm peyut ni baik je bulan puasa ni x de wat denyut2 cam mama mula2 pregnant dlu.. setakat ni aku msh mampu berpuasa. tp mungkin sebab badan dh terasa berat aku lebih suka duduk sekarang. bila berdiri atau berjalan lama2 sakit sangat kaki ni.

Adatlah kan mengandung.. tiap2 hari layan anak duk gerak2 dlam perut ni. pastu report kat hubby.. hehehe.. baby dh 5 bulan n insyaAllah next weekend cukup 6 bulan.. cepat anak mama besar.. syg sgt kt baby.. bln ni x scan lg baby.. bpe agaknye berat ank mama skrg?

baby pn dh pndai communicate ngn mama n papa. dengar suara papa cepat je dia respon.. kicking perut mama.. lg 2 mggu nk raya, x sbr nk jmpe hubby.. baby pn mesti rindu ngn papa.. ble papa ade, papa la sibuk borak2 ngn baby.. papa suka sgt ckp ngn baby.. cam2 papa pesan kt baby. Rasa bahagia sgt ble tgk hubby kiss perut n borak2 ngn baby. syg sgt papa ank aku ni ..mesti baby pn rindukn papa.. sabar ye syg..


21weeks 4 days

rasa comel je ble tgk perut sendiri.. heheh.. mama syg sgt kt baby..muahhhhhh!!!

2 comments:

Elly said...

untie elly pun syg baby..xsabar nak tgk muka baby..=)..
kak fath, time mula2 pregnant mmg kdg2 tu rasa berdenyut2 erk?

Penyeri Dunia said...

biasa la elly.. baby br nk besar. klo lmbt mkn je mesti berdenyut2 kdg2 smpi x leh nk berdiri. mmg x tahan.. tp ble dh lme skit may b sbb baby dh besar skit kot. dh x rs denyut2 dh..