Followers

Thursday, December 23, 2010

berakhirnya sebuah penantian... aku sudah jadi MAMA..


pertama sekali aku sgt bersyukur kepada Allah atas anugerah yg x ternilai dlm hidupku.. aku kini bergelar mama.. lama tul rsnya tunggu 9 bln.. akhirnya ank yg dikandung dlm dakapan.. syukur..

bg yg sedia maklum due aku patutnya krismas ni.. tp atas mslh yg x dpt dielakkn aku kne admit kt DEMC ms check-up 38 weeks. tekanan darah terlalu tinggi melebihi paras normal. dugaan tul.. masa mula2 mengandung bleeding smpi 3 bln.. bla tggl a few weeks nk smpi due ada darah tinggi lak.. doc suruh msk hospital n proses bersalin akn dijalankan esoknye.. kne paksa bsalin.. msg hubby.. abg pn segera fly balik dr spore.. terus ke DEMC.. rindu tul kt suami.. puas hati dpt tgk muka abg w/p dlm hati takut..

doc kata darah yg smpi kt baby mgkin x cukup n baby kecik.. ms tu dh risau.. cme hrp baby ok.. w/p doc kata dr pemerhatian dia baby nmpk kecik tp jantung n yg lain nmpk ok.. aku tawakal je.. dok bdoa ank selamat..

esknye pagi2 dh kne msk labour room.. kul 9.30 doc dtg pecahkn air ketuban.. then induce msk ubt.. sakit x tau nk ckp.. mmg trauma.. sakit.. ujian untuk aku..slps 9 jam kt labour room bukaan pintu rahim cuma 5cm.. tekanan darah semakin tinggi.. doc x galakkn utk tunggu lg.. heartbeat baby pn dh start menurun.. aku dlm sakit tu klo x pasal heartbeat baby smakin lemah rs cam nk tggu lg.. tp tawakal je la.. sakit mmg teramat sgt dh.. pkir baby lg, bp smkin tinggi.. jd operation la jd jln penyelesaiannya..

aku msk kul 6 ptg dlm operation theatre, kul 6.10 dibius n sbgnye.. bius sparuh badan je ye.. jd sy sedar ketika perut sy dioperate.. hubby x dpt teman kn aku waktu tu.. redha je la, ms tu pikir ank je.. tepat kul 6.24 ptg baby farisya mengumumkan kelahirannye ngn menangis sekuat hati.. mamanye pn turut nangis sme..

nurse bersihkn farisya then letakkan kt dada aku.. mata aku tertumpu kt farisya yg kuit muit.. hehe.. ble dh siap sume aku ditempatkn di unit jagaan rapi kerana keadaanku kurang stabil..

farisya ditempatkn d nursery dan kumidian di azan dan iqamatkn oleh ayahandanya.. ditahnikkn dengan sedikit kurma dan air zamzam...

keadaanku hr itu x mengizinkn aku jenguk farisya.. kne tggu esk... hai cepat la esk.. x sbr nk tgk ank.. rindu...

0 comments: