Followers

Sunday, January 13, 2013

Bitter Sweet 2012

assalamualaikum.. lama x menjengah ke sini. menyepi n just jd silent reader untuk blog2 org.. rasanya sy lebih suka membaca dari menulis..

2012 telah berlalu, meninggalkan banyak kenangan pahit manis dan paling penting.. pengalaman sebenar sebagai seorang isteri dan ibu.

2012 menjadi titik permulaan kehidupan bkerluarga yang sebenar buat aku dan suami setelah hampir 3 tahun berjauhan. anak pn dh besar dh boleh berlari bercakap baru dapat duduk ngan papanye.. yup, aku bahagia dan pada masa yang sama aku mengenali susahnya memulakan hidup. maklum la selama ni mak ayah sediakan.. semua selesa.. apepn Alhamdulillah w/p baru bermula kehidupan kami ok je.. rezeki Allah buat kami x pernah putus.

belajarlah aku berdikari menguruskan rumahtangga, suami dan anak. dalam sedar x sedar bila dah tinggal bersama almost everyday aku masak. huhu n Alhamdulillah Allah kurniakan aku seorang suami yang tak cerewet. jadi mudah untuk memasak untuk dia. tapi masa ini juga la terserlah kebolehan aku memasak. Alhamdulillah, seronok pulak tengok suami hari-hari balik makan kat rumah.

ade rezeki lg 2012, aku disahkan pregnant. Aku cam dh sure aku pregnant sbb blum miss period aku dh dpt double line. n baby dijangka lahir around Jun. Birthday present for papa. Ayang sayang abang. aku dh fikir nak bawak farisya stay hospital ms bersalin nnt.. haha.. akan ku pikirkan caranya.. aku tlalu syg farisya w/p bsalin aku x nk jauh dr dia.. x mgkin aku x pernah bpisah ngn farisya w/p sehari.
Alhamdulillah aku berjaya menyusukan farisya sampai 2 tahun.. sekarang pn masih menyusu lg tapi aku dalam proses nak wean off.. cukup sudah hak farisya seperti yang disarankan dalam Quran. w/p terpaksa campur masa umur farisya setahun 2 bulan.. aku tetap berbangga dengan pencapaian aku sebagai ibu muda n baru. n i love breastfeed my bb.. until now pn rs farisya masih bb.. huhu.. hrp 2nd bb ni dimurahkan rezeki n dapat mnyusu lama macam farisya. semoga Allah mudahkan..

dan End of Nov 2012.. kami sekeluarga dapat tinggal dirumah baru kami. rumah kami sendiri. Alhamdulillah, w/p pada permulaannya payah namun pada akhirnya Allah mudahkan dan temukan kami dengan orang2 yg benar2 membantu..

Alhamdulillah, aku benar2 rasa 2012 adalah tahun rezeki bg kami. banyak atau sedikit kami tetap bersyukur. lebih mengharukan lagi bila tgk suami bersusah payah sediakan rumah baru ni untuk keselesaan kami sekeluarga... terserlah karismanya sebagai seorang ketua keluarga... dan aku yg melihat menggagahkan diri yg mengandung ni utk membantu sebaik mungkin. hati semakin sayang dan sayu melihat kesungguhannya menyediakan semua utk kami. Abang memang yang terbaik. As a wife, i feel like i'm falling in love again but this time... dunno how to describe it. just love him more n deeply everyday.really appreciate him in my life. i dun think there is someone out there, who is better than him. he's the best for me n the one who suit me well.

really hope this year 2013 brings more joy and bless. Smoga baby yang bakal lahir mengerat dan mengukuhkan lagi kisah cinta kami...

bye 2012 n thanks for all those gud news u brought for us....welcome 2013, happy waiting 4 new born...

0 comments: