Followers

Tuesday, September 29, 2009

maaf a.k.a sorry




hurmm... sgt pelik kn tajuk entry nih..

ok lah, knpe org slalu mintak maaf n rs bersalah.. sbbnye.. org tu dh wat salah..
pernah x, org tu pikir sblm dia wat sesuatu kt org lain, org tu pn ade hati n perasaan cam dia gak.
siapa dia dan siapa yg bg hak kt dia utk sakitkan hati org lain.

dlm kes aku nih. aku dh maafkan dia. dh lupe lama tp my b br maafkan. tp aku cme maafkan ape yg pernah dia wat kt aku plg tepat kt hati aku dan aku x pernah dan sesekali tidak akan memaafkan pembohongan atau penipuan yg sama sekali tidak benar ttg diri aku. maksudnye sesuatu yg dia wat belakang aku tnpa pengetahuan aku dan semuanya yg tidak benar tentang aku.

dialah yg plg aku x nk jmpe lg dlm hdp aku nih. lps ni n smpi bila2. sbb aku dh lama bahagia slps kejadian tu. aku x mo igt lgsg. maaf mmg maaf. luka ttp ada klo hilang parutnye ttp ada. jd paham2 la ek. kita wak haluan masing2.

bg yg ade wat slah kt org pikir la baik2. wat salah ngn manusia kne mintak maaf ngn manusia. klo x, kne cr juga kt akhirat mintak maaf. klo x dimaafkan, kita kne bayar ngn pahala n amalan kita yg kita sendiri x tau cukup ke x untuk diri kita sendiri kt akhirat nnt.

fikir2kan... igt hati yg korg sakiti tu milik Allah. jd ambil la ikhtibar atas ape yg berlaku. ikhlaskan diri mohon maaf. korg dh tgk keadaan org yg korang sakiti tu, jd jgn sesekali wat kt org lain plak. takut Allah bayar cash merana korg dibuatnye. Doa org2 yg teraniaya ni makbul. sebab Allah dh janjikan camtu. dan janji Allah adalah janji yang pasti.

P/S: kt dia tu, klo awk baca, sy harap jgn la msg or ym sy lg. awk pn mmg dh lama didelete dr list ym sy. dh lma dlu. sbnrnye sy x sk. jgn bg alasan just sbg kawan sbb awk sendiri yg menidakkan sume tu dlu. awk dh pegi camtu je n sy harap awk terus berlalu selama2nya. u just a stranger to me. u mean nothing. i dont need u n ur friendship too. thanks. bukan aku putuskn begitu tp dia sendiri. dia x jujur. selama2nya dia x jujur di mata aku. aku nk kawan ngn org yg ikhlas je. yg bmuka2 ni aku x mo. bukan ape,x mo dia wat dosa kt aku.




sekarang!!!!!

AKU BAHAGIA DENGAN PASANGANKU. AKU MENCINTAI DIA DAN MENGASIHI DIA SEPERTIMANA DIA MENCINTAI DAN MENGASIHI AKU. SO, PLEASE! BIARKAN AKU BAHAGIA DGNNYA.

0 comments: