Followers

Friday, February 12, 2010

~KOSONG~ ku mencari damai yang hilang...


KOSONG.... itulah yang kurasakn sekarang. Arrrgggghhhh!!!! perasaan hmpr 3thn dlu kembali... tp kali ini atas sebab apa? tiba2 aku rs sgt kosong... seolah2 msh mencari2 suatu yang tak pasti... Ya Allah aku takut perasaan itu kembali Ya Allah... kerana perasaan itu buat aku kecewa pada diri.. buat aku tak pasti apa yang aku kehendaki.. pandulah hamba-Mu Ya Allah.. sesungguhnya hatiku menanggung bebanan berat.. andai kuluah pada manusia.. pastinya ada menyalah tafsir bebanan hati ini.. pastinya aku lebih sedih dan kecewa... Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.. pimpinlah hamba-Mu ini Ya Allah.. Tunjukkan hamba-Mu jalan yang lurus. Jalan yang menuju pada keredhaan-Mu. Berikanlah Hamba-Mu ketenangan hati dan jiwa.. agar setiap nafas yang terhembus tidak sesekali aku lupa bahawa Engkau sentiasa ada bersamaku melewati hari2 yang hamba-Mu sendiri tidak pasti suka mahu pn duka..

Hamba mohon Ya Rahman gantikan kesedihan itu dengan kegembiraan, gantikan kedukaan itu dengan kebahagiaan, gantikanlah kepayahan itu dengan kemudahan... Hamba pohon ketenangan... terlalu banyak yang terbuku tanpa ku sedar.. Maha Tinggi dan Mulia Wahai Tuhanku... Kau bangkitkan aku dr lena dlm berjaga... agar aku kembali berfikir.. inikah yang aku mahukan.. apakah yang aku tinggalkan dan kenapa aku berhenti mencari.... mencari erti sebuah kehidupan yang aku harapkan menjanjikan kebahagiaan hdp di dunia dan akhirat....

aku ingin menjadi yang terpilih.. menyayangi dan mencintai.. disayangi dan dicintai... namun bukan sekadar lafaz yang aku inginkan.. langkah seiringin mencari kebahagiaan sebenar.. itu yang ku dambakan... Ya Allah, tunjukkan diriku dan suamiku jalan agar mahligai yang dibina mendapat rahmat dan kasih sayang-Mu ya Allah.....

hamba-Mu mencari damai yang semakin pudar.. hamba-Mu takut pada kehilangan damai yang selama ini menjadi teman..

0 comments: