Followers

Monday, July 12, 2010

16 weeks ++


16 weeks n 3 days

pejam celik.. pejam celik dh 4 bulan dh baby dlm perut ni.. happynye.. anak semakin membesar dan mama dia pn start 'membesar'.. hahah.. but i like..

ms awal2 dlu nk makan kne pilih.. asyik loya n muntah2, nk gosok gigi pn x leh.. msk hospital.. n macam2...pendek kata cam2 aku x leh makan n buat. cuti duk rumah je rehat... x dpt terbang jmpe suami... ms tu rs sgt down n x larat, tertekan..rs npe la susah aku ngndung x cam org lain... tp saat2 camni w/p jauh suami la kasi semangat.. suruh sabar. ye la.. lain org lain caranya.. Allah dh tentukan semua.. jd pikir yg positip je.. hr2 suami ingatkan supaya sabar..

alhamdulillah frasa pertama telah berlalu.. kini frasa kedua.. baby dh 4 bulan.. aku dh leh makan cam2.. ye la cam2 la teringinnye.. tp ape yg aku nak sume yg senang2 je nk dpt.. w/p dh leh mkn tp aku msh x leh mkn bende2 panas n tajam sbb bdn aku x kuat.. jd bpantang la makanan seperti itu skrg smpi dh abs bpantang nnt.. x kisah lah asalkan baby selamat.

esk ade monthly check-up.. doc nk scan x? huhu nk tgk baby... berat dh naik.. perut pn dh bulat.. byk suar n baju kurung x muat sbb dh x leh zip.. huhu.. cepat tul membesar..

kpd semua doakan aku n kandungan aku slamat smpi saat melahirkan..
wat yg br mengandung, tahniah n jaga kandungan baik2.. amanah tu...
n lastly, kpd yg sdg berusaha jgn putus asa, ini semua rezeki dr Allah cume cepat atau lambat. teruskan usaha...
MAY ALLAH BLESS US. AMIN

2 comments:

Cik Wanie said...

alhamdullilah dik,
dah nak masuk bertiga dah kan:)
jaga diri n kesihatan ok:)

Penyeri Dunia said...

thanks kak wanie..
kak wanie pn kne jg diri baik2
slalu makan ubt n bpantang.. biar cepat baik
sy baca tau blog akak