Followers

Monday, August 31, 2009

sukar untuk dimengerti..

hdp ni sentiasa memerlukan teman, kawan, shbt, keluarga n sebagainya. tp hakikatnye kwn, teman n etc tu benar2 faham kita ke? pd aku kawan dtg dan pergi cam bermusim lak. ade sesetengah org menjadikan kita cam pelampung. bila perlu dia berpaut ble smpi daratan dibiarkan pelampung tu hanyut sendiri. byk org yg aku jmpe camtu. mudah melupakan. ade jugak istilah lain, x sekepala atau sebulu. tp kita pernah jd kawan kan? ble dlm ramai or ngn kenalan br, aku disisihkan. itu ke yang awk namakn kawan. ble perlu awk baik ngn kita. ble x de kepentingan awk wat dunno je. itu awk pggl kawan?

kita selalu mengiakan n menghadirkan diri bila diperlukan. ade msnye kita korbankan kepentingan semata2 kerana menjaga hati org lain. tp bila saat kita memerlukan kenapa, mereka2 itu x dpt nk hadirkan diri. kenapa byk alasan yg diberi. walhal bukan setiap hari kita meminta.

hidup ni kan kene menerima n memberi. tp kenapa ramai yang sekadar mahu menerima dan tidak mahu memberi. diorg lebih sk yang memberi terus memberi. sedarkah diorg, yg memberi ingin juga menerima. perhatian sahaja bukan apa2. ade jugak kwn br hatinye dijaga, kwn lama dibiar camtu je. ble ade keperluan br nk bersuara. klo x jd la cam sabut kelapa. ble x perlu buang je, ble nk gne cr smpi seantero dunia.

x tau ke diorg, kita ni ade perasaan. npe kita leh luang ms dgr, teman n sebagainya. npe diorg x leh wat camtu utk kita. tp ngn org lain leh pulak. mmg x adil.

benar kata pepatah kawan ketawa mmg ramai, tp bpe byk yg sggp menangis bsama2 kita.

P/S: hati ku sedih. aku bukan peminat siti. tp aku sk lagu ni.


0 comments: